Wat doet de rekenkamercommissie?
De Rekenkamercommissie is onafhankelijk en onderzoekt of de gemeenteraad en het college goed hun werk doen en doet daarover aanbevelingen aan de gemeenteraad. De vragen die de commissie stelt zijn:
- Levert het werk van de gemeente dát op wat bedoeld is?
- Is tijd, kennis en geld goed ingezet?
- Voldoet dat wat het college en de raad doen aan de wet en andere regels?
Elke gemeente is verplicht om een rekenkamercommissie te hebben. Onze commissieleden zijn:
voorzitter de heer R. Afman
mevrouw E. Lukovac
mevrouw G. Seinen
Anita Bekema is secretaris.
Wat moet onderzocht worden?
Heb je ideeën voor een mogelijk onderzoek? Je bent van harte welkom om die aan te dragen. Neem hiervoor contact op met Anita Bekema via rekenkamercommissie@heerenveen.nl of bel 06-52 30 76 34.
Jaarverslagen
In het jaarverslag 2022 (PDF 447 kB) legt de rekenkamercommissie verantwoording af over de onderzoeken van vorig jaar. Jaarverslagen van eerdere jaren staan in de rechter kolom of onderaan deze pagina als u met uw mobiele telefoon deze website bezoekt.
Meer informatie
- Vastgestelde rapporten zijn openbaar en vind je op Onderzoeken rekenkamercommissie.
- Het Onderzoeksprotocol (PDF 122 kB)
- De officiële regeling en werkwijze van de rekenkamercommissie staan in het het reglement van orde van de Rekenkamercommissie (PDF 78 kB)
- De rekenkamercommissie werkt met de regels die zijn vastgesteld in Verordening gemeentelijke rekenkamercommissie Heerenveen 2021 (PDF 646 kB)
- Nevenfuncties leden rekenkamercommissie (PDF 239 kB)
- Gedragscode Rekenkamercommissie Heerenveen 2022 (PDF 880 kB)
- 2022 Groslijst – lijst potentiële onderzoeksonderwerpen (PDF 780 kB)