Rekenkamer

Wat doet de rekenkamer?

De Rekenkamer is onafhankelijk en onderzoekt of de gemeenteraad en het college goed hun werk doen en doet daarover aanbevelingen aan de gemeenteraad. De vragen die de commissie stelt zijn:

  • Levert het werk van de gemeente dát op wat bedoeld is?
  • Is tijd, kennis en geld goed ingezet?
  • Voldoet dat wat het college en de raad doen aan de wet en andere regels?

Elke gemeente is verplicht om een rekenkamer te hebben. Onze commissieleden zijn:
voorzitter de heer R. Afman


de heer R. Bakker

mevrouw G. Seinen

Jeltje Elzinga is a.i. secretaris.

Wat moet onderzocht worden?

Heb je ideeën voor een mogelijk onderzoek? Je bent van harte welkom om die aan te dragen. Neem hiervoor contact op met Jeltje Elzinga via rekenkamer@heerenveen.nl of bel (0513) 617 700.

Jaarverslagen

In het Jaarverslag 2023 (PDF 439 kB) legt de rekenkamer verantwoording af over de onderzoeken van vorig jaar. Jaarverslagen van eerdere jaren staan in de rechterkolom of onderaan deze pagina als u met uw mobiele telefoon deze website bezoekt.

Meer informatie

Geplaatst op 26 april 2017, 11:34 | Gewijzigd op 18 april 2024, 14:25

Nieuws