Toeslagenaffaire kinderopvang: bent u benadeeld of in de problemen geraakt?

Dit nieuwsbericht is niet meer actueel

De Belastingdienst heeft fouten gemaakt bij het toekennen van Kinderopvangtoeslag. Ook wel de toeslagenaffaire genoemd. Ouders die hierdoor zijn getroffen worden gecompenseerd door de Belastingdienst. Maar soms is die compensatie niet genoeg. Er kunnen ook problemen op andere vlakken ontstaan, zoals schulden, inkomen, zorg en opvoeden van de kinderen.

Getroffen ouders in de gemeente Heerenveen

Ook in de gemeente Heerenveen zijn ouders getroffen door de toeslagenaffaire. We weten alleen niet om welke inwoners het gaat. De Belastingdienst mag de namen niet bekend maken vanwege de wet op de privacy. Dat betekent dat wij deze inwoners niet persoonlijk kunnen benaderen om hulp te bieden.

Bent u persoonlijk geraakt door de fouten van de Belastingdienst?

Dan komen wij komen graag met u in contact. Mogelijk kunnen wij u verder helpen. Bel of mail met Faroek Ghazi (meitinker gemeente Heerenveen).
(0513) 61 75 30 f.ghazi@heerenveen.nl

Wilt u melding doen bij de Belastingdienst?

Denkt u dat uw kinderopvangtoeslag in het verleden onterecht is stopgezet of heeft u te maken met (vermoedelijk) onterechte terugvorderingen? Bel dan met het speciale Serviceteam gedupeerden Kinderopvangtoeslag: 0800 – 2 358 358. Zij zijn bereikbaar van maandag t/m donderdag van 08.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Meld bij het Serviceteam Gedupeerden Kinderopvangtoeslag het volgende:
• dat u ongeveer hetzelfde als de ouders uit de CAF 11 zaak is overkomen.
• dat u wilt worden opgenomen op de Zelfmeldlijst. Ze vragen naar uw bsn-nummer (deze staat op uw identiteitsbewijs, paspoort of rijbewijs).

U ontvangt na uw melding een bevestiging per post van de Belastingdienst. Het kan wel even duren voordat u bericht krijgt over het vervolg. Dat komt doordat deze processen veel tijd kosten. U wordt op de hoogte gehouden door de Belastingdienst.

Wilt u uw dossier bij de Belastingdienst bekijken?

Als u uw dossier wilt opvragen, stuurt u de Belastingdienst een brief. Zet in de brief duidelijk dat u uw dossier wilt ontvangen en waarom. En ook op welke vragen u graag antwoord wilt.

Zet in uw brief uw naam, uw adres, uw postcode en uw woonplaats en het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent. Stuur de brief naar:
Belastingdienst/Toeslagen
Postbus 4510
6401 JA Heerlen.

De Belastingdienst neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Heeft u al een persoonlijk zaakbehandelaar en wilt u uw volledige dossier opvragen? Dan hoeft u geen brief te sturen. Laat het weten aan uw persoonlijk zaakbehandelaar.

Kijk voor meer informatie ook op de speciale pagina van de Belastingdienst.