Uw mening telt: Wat vindt u van de dienstverlening van de gemeente?

Dat willen we graag weten, want we werken er hard aan om deze te verbeteren. Wilt u ons helpen en uw mening geven? Dan kunt u zich aanmelden voor een telefonisch interview met één van onze collega’s. U kunt zich hier aanmelden t/m vrijdag 23 juli.

Meningen nodig

We kunnen als gemeente de dienstverlening pas echt verbeteren als we weten wat de mening van onze inwoner is. Wie is de doorsnee inwoner, wat verwacht hij of zij dan van ons en vindt hij of zij belangrijk?

 

“We weten wel wat de taken van een gemeente zijn, dus wat we horen te doen. Maar we willen ook graag weten of wij het voor de inwoners zo helder mogelijk regelen. Verwachten we te veel van hen? Zijn er vanuit de inwoners goede tips voor het verbeteren van onze service? Niks is belangrijker dan verwachtingen van inwoners te gebruiken voor onze dienstverlening. Daarom hebben we meningen van de inwoners nodig”, zegt burgemeester Tjeerd van der Zwan.

Verwachtingen afstemmen

Inwoners hebben ons als gemeente altijd nodig. Waar anders haal je een paspoort, regel je een vergunning en kun je vragen stellen over bijvoorbeeld gladde wegen? Je kunt nou een keer niet ‘winkelen’ bij anderen. Dat betekent niet dat we als gemeente achterover mogen leunen, we willen het graag goed doen. Eens per zoveel tijd horen we daarom graag meningen over hóé we het doen en of het nog beter kan. Dat gebruiken we in een nieuwe dienstverleningsvisie.

Collega’s van de verschillende afdelingen zijn bezig met het schrijven van een nieuwe visie op dienstverlening. Gesprekken zijn gevoerd en (groepen collega’s) hebben workshops gevolgd. Maar zonder de inzichten van inwoners en ondernemers is deze visie natuurlijk niet compleet.

Jozé Danen, projectleider ‘Dienstverleningsvisie’: “Kortgezegd: we willen mét u denken in plaats van vóór u. We hebben uw mening nodig! De antwoorden uit de interviews gebruiken wij niet alleen als papieren tijger maar nemen we met de afdelingen door. Hoe kunnen de verbeterpunten ook uitgevoerd worden? En hoe kunnen we de visie verder aanscherpen?”

Het zou trouwens kunnen dat u vorig jaar al iets hebt meegekregen van een onderzoek door Motivaction. Komt u dat bekend voor? Deze organisatie deed ook uitgebreid onderzoek naar hoe inwoners, ondernemers en organisaties het (samen) werken ervaren. Ook deze resultaten nemen we mee.

Doet u mee?

We zorgen ervoor dat uw gegevens anoniem blijven en niet te herleiden zijn. Het eindresultaat, de nieuwe dienstverleningsvisie, kunt u later terugzien op www.heerenveen.nl.