Adresonderzoek, verzoek tot uitschrijving

De gemeente controleert of inwoners op het juiste adres ingeschreven staan. Staat er iemand ingeschreven op een adres die er niet meer woont, dan kunt u de gemeente vragen om een adresonderzoek te doen.

Een onderzoek laten doen

Een adresonderzoek is gratis. U kunt een verzoek doen via het het formulier Verzoek tot adresonderzoek. Hiervoor heeft u DigiD nodig.

Wat gebeurt er met mijn verzoek?

Zodra uw verzoek ontvangen is, start een medewerker van het team Burgerzaken een adresonderzoek. Dit duurt enige tijd. Uitschrijving kan alleen als de bewoner zelf aangifte doet van adreswijziging of als uit ons onderzoek blijkt dat de persoon er niet (meer) woont. De wettelijke procedure duurt gemiddeld 3 maanden.

Bellen kan ook

Instellingen en overheidsorganen die gegevens uit de administratie van de gemeente gebruiken, kunnen ook om een adresonderzoek vragen. Kunt u niet online een melding doen of wilt u liever anoniem blijven, bel dan met het team Burgerzaken 14 0513.

Geplaatst op 29 september 2020, 11:40 | Gewijzigd op 11 juli 2024, 15:25

Nieuws