Inzage archief
Wilt u bouwtekeningen inzien van uw woning of pand? Of sonderingen, bodemgegevens of milieudossiers bekijken van een perceel? U kunt ze digitaal aanvragen via een formulier.
Hoe werkt het?
Via het online formulier geeft u het adres op waarvan u de gegevens wenst. Tevens geeft u aan of u de informatie wilt bekijken op het gemeentehuis of dat u de gegevens per e-mail toegestuurd wilt krijgen.
Voormalige gemeente Boarnsterhim
Vanaf 1 januari 2025 behandelt het Historisch Centrum Leeuwarden (HCL) alle onderstaande onderdelen die betrekking hebben op de situatie in de voormalige gemeente Boarnsterhim. Dit geldt voor alle dossiers tot de opsplitsing van de gemeente per 1 januari 2014. U kunt meer informatie over uw aanvraag vinden op de website van het HCL. Aanvragen die betrekking hebben op de situatie vanaf 1 januari 2014 kunt u opvragen bij de gemeente Heerenveen via het online formulier.
Welke informatie kunt u opvragen?
U kunt voor de volgende onderdelen inzage archief opvragen:
- Bouwtekeningen
- Sonderingen
- Milieu gegevens
- Informatie over bodemkwaliteit
- De mogelijkheid om andere informatie op te vragen
Welke informatie niet?
Archiefstukken met betrekking tot een provinciale inrichting of bedrijf vraagt u op bij de FUMO. Zie het Overzicht adressen provinciale inrichting of bedrijf (op te vragen bij FUMO) (PDF 43 kB)
Informatieverzoeken ontvangen of inzien
Het verwerken van informatieverzoeken kost onder de huidige omstandigheden meer tijd. Wij streven er naar informatieverzoeken binnen 15 werkdagen af te doen. Als dit niet haalbaar is, nemen wij contact met u op.
Wilt u de gevraagde informatie op het gemeentehuis inzien? Dan doet u eerst een verzoek tot inzage. Standaard wordt de informatie per e-mail naar u toegestuurd.