Uittreksel BRP

Overzicht

Hebt u een bewijs nodig dat u staat ingeschreven bij de gemeente Heerenveen? Vraag dan een uittreksel van de Basisregistratie personen (BRP) aan.

Waarvoor hebt u een uittreksel BRP nodig?
Een uittreksel van de BRP hebt u bijvoorbeeld nodig als u een instantie daarom vraagt, bijvoorbeeld een bank of pensioenfonds.

Wat staat er op het uittreksel BRP?
Op het uittreksel van de BRP staan altijd uw naam, adres, geboortedatum en geboorteplaats. Als u het uittreksel aanvraagt, kunt u aangeven of er meer gegevens op moeten staan zoals de adressen waar u hebt gewoond of uw burgerlijke staat. Welke gegevens u nodig hebt, hangt af van uw situatie.

Aanvragen

Een uittreksel BRP kunt u eenvoudig met een online formulier aanvragen. Hiervoor is DigiD nodig. Wilt u persoonlijk een uittreksel van de Basisregistratie personen (BRP) aanvragen? Kom dan naar het gemeentehuis. U kunt ook iemand anders vragen om het uittreksel voor u aan te vragen.

Wat neemt u mee?

Iemand anders laten aanvragen

Als u niet zelf naar het gemeentehuis kunt komen, kunt u iemand anders vragen om het uittreksel voor u aan te vragen. Dat doet u door diegene te machtigen. U geeft de gemachtigde een brief mee waarin u toestemming verleent om het uittreksel af te halen.

Wat neemt de gemachtigde mee?

  • uw machtigingsbrief
  • een kopie van uw geldig identiteitsbewijs
  • het eigen geldig identiteitsbewijs

Wanneer hebt u het uittreksel BRP in huis?

Wij sturen u het uittreksel van de BRP toe binnen vijf werkdagen nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen. Als u persoonlijk hebt aangevraagd krijgt u het uittreksel van de Basisregistratie personen meteen mee.

Kosten

€8,15