Rekenkamer
Wat doet de rekenkamer?
De Rekenkamer is onafhankelijk en onderzoekt of de gemeenteraad en het college goed hun werk doen en doet daarover aanbevelingen aan de gemeenteraad. De vragen die de commissie stelt zijn:
- Levert het werk van de gemeente dát op wat bedoeld is?
- Is tijd, kennis en geld goed ingezet?
- Voldoet dat wat het college en de raad doen aan de wet en andere regels?
Elke gemeente is verplicht om een rekenkamer te hebben. Onze commissieleden zijn:
voorzitter de heer R. Afman
de heer R. Bakker
mevrouw G. Seinen
Jeltje Elzinga is a.i. secretaris.
Wat moet onderzocht worden?
Heb je ideeën voor een mogelijk onderzoek? Je bent van harte welkom om die aan te dragen. Neem hiervoor contact op met Jeltje Elzinga via rekenkamer@heerenveen.nl of bel (0513) 617 700.
Jaarverslagen
In het Jaarverslag 2023 (PDF 439 kB) legt de rekenkamer verantwoording af over de onderzoeken van vorig jaar. Jaarverslagen van eerdere jaren staan in de rechterkolom of onderaan deze pagina als u met uw mobiele telefoon deze website bezoekt.
Meer informatie
- Vastgestelde rapporten zijn openbaar en vind je op Onderzoeken rekenkamer.
- Het Onderzoeksprotocol (PDF 122 kB)
- De officiële regeling en werkwijze van de rekenkamer staan in het het reglement van orde van de Rekenkamer (PDF 78 kB)
- De rekenkamer werkt met de regels die zijn vastgesteld in Verordening gemeentelijke rekenkamer Heerenveen 2021 (PDF 646 kB)
- Nevenfuncties leden rekenkamer Heerenveen (PDF 50 kB)
- Gedragscode Rekenkamer Heerenveen 2022 (PDF 880 kB)
- 2024 Groslijst Rekenkamer – potentiële onderzoeksonderwerpen (PDF 272 kB)