Contact

Klacht, bezwaar en beroep

Heeft u een klacht over de behandeling of communicatie door ambtenaren of de gemeente als organisatie? Dan kunt u een klacht indienen. Ervaart u overlast van kapotte straatverlichting, een slecht wegdek of wilt u iets anders melden? Dan kunt u een melding te doen. Een klacht (dit geldt alleen voor klachten over de behandeling of…

Lees meer
Geplaatst op 29 november 2016

Heeft de gemeente niet tijdig besloten?

De gemeente moet u op tijd een antwoord geven (beslissen) op uw aanvraag of bezwaar. Bijvoorbeeld als u een bouwvergunning of een uitkering aanvraagt. Of als u het niet eens bent met de beslissing van de gemeente over de hoogte van een subsidie die u krijgt. Beslissen we niet op tijd dan kunt u ons…

Lees meer
Geplaatst op 25 november 2016

Schade door gemeente

Hebt u schade opgelopen en vindt u dat de gemeente daaraan schuld heeft? Bijvoorbeeld door een slecht onderhouden weg of door een aanrijding met een voertuig van de gemeente? Dan kunt u een schadevergoeding aanvragen. Melding maken U kunt eenvoudig met een online formulier een melding doen. Hiervoor is DigiD nodig. Als de gemeente vindt…

Lees meer
Geplaatst op 23 november 2016

Zienswijze

Wilt u reageren op een ontwerpbesluit van de gemeente Heerenveen? Dan kunt u ons dat laten weten. Zo’n reactie op een ontwerpbesluit of ontwerpplan noemt de wet een zienswijze. Waarop kunt u reageren? Met een zienswijze kunt u reageren op ontwerpbesluiten van de gemeente. Bijvoorbeeld op een ontwerpbeschikking over een vergunningaanvraag, of over een ontwerpontheffing.…

Lees meer
Geplaatst op 23 november 2016

Voorlopige voorziening

Hebt u bezwaar gemaakt of beroep ingediend tegen een besluit? En kunt u het einde van de procedure niet afwachten? Is er spoed bij? Vraag dan tegelijk met uw bezwaar of beroep om een voorlopige voorziening. Voor een voorlopige voorziening gaat u naar de voorzieningenrechter. Wat is een voorlopige voorziening? Een voorlopige voorziening is een…

Lees meer
Geplaatst op 23 november 2016