Contact
Klacht, bezwaar en beroep
Heeft u een klacht over de behandeling of communicatie door ambtenaren of de gemeente als organisatie? Dan kunt u een klacht indienen. Ervaart u overlast van kapotte straatverlichting, een slecht wegdek of wilt u iets anders melden? Dan kunt u een melding te doen. Een klacht (dit geldt alleen voor klachten over de behandeling of…
Lees meerHeeft de gemeente niet tijdig besloten?
De gemeente moet u op tijd een antwoord geven (beslissen) op uw aanvraag of bezwaar. Bijvoorbeeld als u een bouwvergunning of een uitkering aanvraagt. Of als u het niet eens bent met de beslissing van de gemeente over de hoogte van een subsidie die u krijgt. Beslissen we niet op tijd dan kunt u ons…
Lees meerSchade door gemeente
Hebt u schade opgelopen en vindt u dat de gemeente daaraan schuld heeft? Bijvoorbeeld door een slecht onderhouden weg of door een aanrijding met een voertuig van de gemeente? Dan kunt u een schadevergoeding aanvragen. Melding maken U kunt eenvoudig met een online formulier een melding doen. Hiervoor is DigiD nodig. Als de gemeente vindt…
Lees meerZienswijze
Wilt u reageren op een ontwerpbesluit van de gemeente Heerenveen? Dan kunt u ons dat laten weten. Zo’n reactie op een ontwerpbesluit of ontwerpplan noemt de wet een zienswijze. Waarop kunt u reageren? Met een zienswijze kunt u reageren op ontwerpbesluiten van de gemeente. Bijvoorbeeld op een ontwerpbeschikking over een vergunningaanvraag, of over een ontwerpontheffing.…
Lees meerVoorlopige voorziening
Hebt u bezwaar gemaakt of beroep ingediend tegen een besluit? En kunt u het einde van de procedure niet afwachten? Is er spoed bij? Vraag dan tegelijk met uw bezwaar of beroep om een voorlopige voorziening. Voor een voorlopige voorziening gaat u naar de voorzieningenrechter. Wat is een voorlopige voorziening? Een voorlopige voorziening is een…
Lees meer