Contact
Handhaving
Als u denkt dat iemand zich niet aan de regels houdt, kunt u dit doorgeven aan de gemeente. Vragen om de handhaven U kunt de gemeente vragen om de regels te handhaven. Bijvoorbeeld bij: illegale stort van afval bodem die is vervuild stankoverlast geluidsoverlast ongewenste reclame (buiten) bouwen zonder vergunning illegale verhuur of ander verkeerd... Lees meer
Geplaatst op 20 september 2022
Adressen en openingstijden
Lees over de adressen en openingstijden op deze pagina. Daarnaast hebben we onderwerpen waar wij regelmatig vragen over krijgen voor u op een rijtje gezet. Deze vindt u onderaan de pagina. Klik op de onderwerpen voor meer informatie. Aanvragen op afspraak: afhalen zonder afspraak Wij werken op afspraak, hierdoor zijn de wachttijden korter en wordt... Lees meer
Geplaatst op 26 oktober 2021
Melding en overlast
Heeft u wateroverlast of wilt u een kapotte lantaarnpaal melden? Als u in de stad of uw buurt iets ziet dat kapot is, vuil is, niet werkt of overlast geeft, kunt u daar een melding van maken. Klik op onderstaande onderwerpen om meer te lezen over wat u kunt doen. Doe een melding Via de... Lees meer
Geplaatst op 22 oktober 2018
Huisregels
U bent van harte welkom in het gemeentehuis. Wij zijn gastvrij en ontvangen u met respect. Wij willen graag dat het contact met u prettig verloopt. Daarom hebben wij huisregels. Respecteert u onze huisregels niet dan moeten wij helaas optreden. Onze huisregels U mag alleen in het gebouw verblijven als u een dienst van ons... Lees meer
Geplaatst op 26 oktober 2017
NEE-JA-Sticker
Als u geen ongeadresseerd reclamedrukwerk wilt ontvangen, kunt u bij de receptie van het gemeentehuis twee soorten brievenbusstickers afhalen. Twee soorten stickers NEE-NEE-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk en geen huis-aan-huisbladen in uw brievenbus JA-NEE-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk in uw brievenbus, maar wel huis-aan-huisbladen De receptie is op werkdagen geopend van 08.30 – 16.00 uur.... Lees meer
Geplaatst op 8 augustus 2017
Klacht, bezwaar en beroep
Heeft u een klacht over de behandeling of communicatie door ambtenaren of de gemeente als organisatie? Dan kunt u een klacht indienen. Ervaart u overlast van kapotte straatverlichting, een slecht wegdek of wilt u iets anders melden? Dan kunt u een melding te doen. Een klacht (dit geldt alleen voor klachten over de behandeling of... Lees meer
Geplaatst op 29 november 2016
Heeft de gemeente niet tijdig besloten?
De gemeente moet u op tijd een antwoord geven (beslissen) op uw aanvraag of bezwaar. Bijvoorbeeld als u een bouwvergunning of een uitkering aanvraagt. Of als u het niet eens bent met de beslissing van de gemeente over de hoogte van een subsidie die u krijgt. Beslissen we niet op tijd dan kunt u ons... Lees meer
Geplaatst op 25 november 2016
Schade door gemeente
Hebt u schade opgelopen en vindt u dat de gemeente daaraan schuld heeft? Bijvoorbeeld door een slecht onderhouden weg of door een aanrijding met een voertuig van de gemeente? Dan kunt u een schadevergoeding aanvragen. Melding maken U kunt eenvoudig met een online formulier een melding doen. Hiervoor is DigiD nodig. Wat stuurt u mee... Lees meer
Geplaatst op 23 november 2016