Contact

Handhaving

Als u denkt dat iemand zich niet aan de regels houdt, kunt u dit doorgeven aan de gemeente. Vragen om de handhaven U kunt de gemeente vragen om de regels te handhaven. Bijvoorbeeld bij: illegale stort van afval bodem die is vervuild stankoverlast geluidsoverlast ongewenste reclame (buiten) bouwen zonder vergunning illegale verhuur of ander verkeerd... Lees meer

Adressen en openingstijden

Lees over de adressen en openingstijden op deze pagina. Daarnaast hebben we onderwerpen waar wij regelmatig vragen over krijgen voor u op een rijtje gezet. Deze vindt u onderaan de pagina. Klik op de onderwerpen voor meer informatie. Aanvragen op afspraak: afhalen zonder afspraak Wij werken op afspraak, hierdoor zijn de wachttijden korter en wordt... Lees meer

Melding en overlast

Heeft u wateroverlast of wilt u een kapotte lantaarnpaal melden? Als u in de stad of uw buurt iets ziet dat kapot is, vuil is, niet werkt of overlast geeft, kunt u daar een melding van maken. Klik op onderstaande onderwerpen om meer te lezen over wat u kunt doen. Melding maken Via het meldingsformulier.... Lees meer

Huisregels

U bent van harte welkom in het  gemeentehuis. Wij zijn gastvrij en ontvangen u met respect. Wij willen graag dat het contact met u prettig verloopt. Daarom hebben wij huisregels. Respecteert u onze huisregels niet dan moeten wij helaas optreden. Onze huisregels U mag alleen in het gebouw verblijven als u een dienst van ons... Lees meer

NEE-JA-Sticker

Als u geen ongeadresseerd reclamedrukwerk wilt ontvangen, kunt u bij de receptie van het gemeentehuis twee soorten brievenbusstickers afhalen. Twee soorten stickers NEE-NEE-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk en geen huis-aan-huisbladen in uw brievenbus JA-NEE-sticker: u krijgt geen reclamedrukwerk in uw brievenbus, maar wel huis-aan-huisbladen De receptie is op werkdagen geopend van 08.30 – 16.00 uur.... Lees meer

Klacht, bezwaar en beroep

Heeft u een klacht over de behandeling of communicatie door ambtenaren of de gemeente als organisatie? Dan kunt u een klacht indienen. Ervaart u overlast van kapotte straatverlichting, een slecht wegdek of wilt u iets anders melden? Dan kunt u een melding te doen. Een klacht (dit geldt alleen voor klachten over de behandeling of... Lees meer

Heeft de gemeente niet tijdig besloten?

Als u een vergunning of uitkering aanvraagt of een bezwaarschrift indient, mag u er van uitgaan dat de gemeente daar tijdig op antwoordt. Gebeurt dat niet, dan kunt u de gemeente daar op aanspreken en haar in gebreke stellen. Hoe kan ik de gemeente ‘in gebreke stellen’? Heeft de gemeente niet op tijd een besluit... Lees meer

Schade door gemeente

Hebt u schade opgelopen en vindt u dat de gemeente daaraan schuld heeft? Bijvoorbeeld door een slecht onderhouden weg of door een aanrijding met een voertuig van de gemeente? Dan kunt u een schadevergoeding aanvragen. Melding maken U kunt eenvoudig met een online formulier een melding doen. Hiervoor is DigiD nodig. Wat stuurt u mee... Lees meer