Klacht medewerker of bestuurder
Als gemeente hebben wij regelmatig contact met inwoners en organisaties. De meeste contacten verlopen goed. Soms kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over hoe we u hebben geholpen of hoe we hebben gecommuniceerd.
Waar kunt u een klacht over indienen
U kunt een klacht indienen over:
- De behandeling door medewerkers of bestuurders;
- Onvoldoende, onjuiste of misleidende informatie die u heeft ontvangen;
- Niet (tijdig) reageren op meldingen of vragen.
Hoe dien ik een klacht in?
- Digitaal: via het online klachtenformulier
- Telefonisch: bel 14 0513
- Persoonlijk: kom langs bij de receptie van het gemeentehuis
- Schriftelijk: schrijf een brief naar Crackstate 2, 8441 ES Heerenveen. Let op dat u bij uw klacht altijd uw naam, adres en woonplaats vermeld en geef duidelijk aan waar u over klaagt. Zorg er tot slot voor dat de brief is ondertekend.
Wat gebeurt er met mijn klacht?
Nadat we uw klacht ontvangen, nemen we zo snel mogelijk contact met u op om samen een oplossing te vinden. U krijgt een bericht over de uitkomst van uw klacht.
Bent u het niet eens met de uitkomst van uw klacht? Dan kunt u contact opnemen met de Nationale ombudsman. Het adres is: Postbus 93122, 2509 AC Den Haag. Voor meer informatie over de Nationale Ombudsman kunt u deze website bezoeken: www.nationaleombudsman.nl.
Heeft u een klacht over het sociaal domein?
Heeft uw klacht te maken met de Participatiewet, Wet maatschappelijke ondersteuning (WMO), Wet gemeentelijke schuldhulpverlening of de Jeugdwet? Kijk dan op de pagina Klacht over zorg voor meer informatie.