Onze visie op dienstverlening

Onze visie op dienstverlening: digitaal, dichtbij én persoonlijk. Als gemeente werken we continu aan betere dienstverlening. Onze visie op dienstverlening is ons kompas om inwoners, ondernemers en organisaties goed te helpen.

Wat betekent dit voor u?

Onze visie draait om drie kernpunten:

  • Bereikbaarheid: u kunt ons makkelijker bereiken via klik, bel of kom. Dankzij een nieuwe telefooncentrale komt u sneller bij de juiste medewerker.
  • Optimalisering: veel processen worden slimmer, overzichtelijker en vaker digitaal. Zo krijgt u sneller antwoord en meer inzicht in de dienstverlening.
  • Participatie: we maken het makkelijker om mee te denken en invloed uit te oefenen op plannen.

Waarom dit belangrijk is

Dienstverlening gaat over mensen. Over luisteren, duidelijke informatie en maatwerk waar nodig. Deze visie helpt ons om service te bieden die persoonlijk, transparant en betrouwbaar is.

Wethouder Rolie Tromp vertelt over de mensgerichte en duidelijke dienstverleningsvisie van Heerenveen: digitaal waar het kan, dichtbij waar het moet.
Rolie Tromp, wethouder dienstverlening:

Heerenveen kiest ervoor om dienstverlenend, mensgericht, vriendelijk en duidelijk te zijn. We staan als partner van onze inwoners en ondernemers in de samenleving. Digitaal waar het kan, dichtbij waar het moet, en altijd met oog voor de mens.

 

Wilt u meer weten?

Bekijk de Visie op dienstverlening (pdf 299 kB) of lees meer achtergrondinformatie op de website van de gemeenteraad: raadsvergadering 16 oktober 2025 agendapunt 14.

Heeft u vragen of ideeën? Neem contact op met het Programmateam Dienstverlening of stuur ons een e-mail.

Geplaatst op 30 oktober 2025, 08:37 Gewijzigd op 10 november 2025, 07:55

Nieuws