Bezwaar indienen per brief
Kunt u uw bezwaar niet online indienen? Hebt u geen DigiD? Schrijft u liever een brief? U kunt uw bezwaar ook schriftelijk indienen.
Wat zet u in uw bezwaar?
Als u bezwaar maakt in een brief, vermeldt u daarin:
- tegen welk besluit u bezwaar maakt
- waarom u bezwaar maakt
- de datum van uw bezwaar
- uw naam, adres en woonplaats
- uw handtekening
Wat stuurt u mee?
Bij uw bezwaar stuurt u mee:
- een kopie van het besluit waartegen u bezwaar maakt (indien mogelijk)
- een vertaling (als u uw bezwaar in een vreemde taal schrijft en een vertaling nodig is voor een goede afhandeling van uw bezwaar)
Binnen zes weken indienen!
Uw bezwaar moet u binnen zes weken na bekendmaking van het besluit indienen. De datum vindt u in de bekendmaking van het besluit.
Voor iemand anders?
Wilt u voor iemand anders een bezwaar indienen? Dan moet diegene u machtigen in een schriftelijke verklaring. Deze verklaring stuurt u mee.
Vergoeding kosten
Maakt u kosten, voor bijvoorbeeld rechtsbijstand? Vraag in uw bewaar een onkostenvergoeding aan. U krijgt alleen een vergoeding als u gelijk krijgt. Lees meer in het Besluit proceskosten.
Waarheen stuurt u uw bezwaar?
Stuur uw bezwaar naar:
Gemeente Heerenveen
Postbus 15000
8440 GA Heerenveen